Идентичности в преход
Целта на проекта беше да се изследва динамиката на родовите (джендър) отношения и роли в България - основно след 1989 г., но задължително в съпоставителен план с обществената действителност от предходните няколко десетилетия. Важна част от работата беше социологическа анкета, която обхвана 530 студенти от 8 университета, разположени в различни български градове. Нейните резултати са до голяма степен представени в статията на Румяна Стоилова, включена в този сборник. Към процесите и промените в родовите идентичности на българите от края на XX - началото на XXI в. подходихме, като съсредоточихме вниманието си върху най-разпространения, най-непосредствено консумирания вид култура - популярната. Избрахме за наблюдение някои от нейните най-представителни области: криминалния роман, поп и рок музиката, модните списания, няколко филма... Разбира се, за родови стереотипи не бихме могли да говорим, без да сме изследвали езиците, на които се случва разпознаването на човека като родово/полово същество, затова отделихме специално внимание на влиянието, което оказват медиите и рекламите с тяхното неизбежно присъствие в публичния живот на днешното общество. Из "Уводни думи"
Kниги от същия жанр
-
Патън за лидерствотопечатна:
14.50 лв.
7.41 EUR -
Хайдут Сидер и черен араппечатна:
6.00 лв.
3.06 EUR -
Прекрасният нов свят: един германец в Ню Йоркпечатна:
9.00 лв.
4.60 EUR -
Царските колекции в българските музеи, архиви и библиотекипечатна:
29.00 лв.
14.82 EUR -
Скобелев: Съществува само мигътпечатна:
11.98 лв.
6.12 EUR -
Корпоративна социална отговорностпечатна:
26.00 лв.
13.29 EUR -
Ъпгрейд на компютърапечатна:
8.00 лв.
4.09 EUR -
Приказки за детективи + забавни игрипечатна:
3.90 лв.
1.99 EUR -
Владетелятпечатна:
14.99 лв.
7.66 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.