Идентичности в преход
Целта на проекта беше да се изследва динамиката на родовите (джендър) отношения и роли в България - основно след 1989 г., но задължително в съпоставителен план с обществената действителност от предходните няколко десетилетия. Важна част от работата беше социологическа анкета, която обхвана 530 студенти от 8 университета, разположени в различни български градове. Нейните резултати са до голяма степен представени в статията на Румяна Стоилова, включена в този сборник. Към процесите и промените в родовите идентичности на българите от края на XX - началото на XXI в. подходихме, като съсредоточихме вниманието си върху най-разпространения, най-непосредствено консумирания вид култура - популярната. Избрахме за наблюдение някои от нейните най-представителни области: криминалния роман, поп и рок музиката, модните списания, няколко филма... Разбира се, за родови стереотипи не бихме могли да говорим, без да сме изследвали езиците, на които се случва разпознаването на човека като родово/полово същество, затова отделихме специално внимание на влиянието, което оказват медиите и рекламите с тяхното неизбежно присъствие в публичния живот на днешното общество. Из "Уводни думи"
Kниги от същия жанр
-
Птиците в дворапечатна: 1.50 лв. -
Изгубените откритияпечатна: 10.99 лв. -
Научи сам: Компютър + 70 упражнения на CD - новите версиипечатна: 10.00 лв. -
Тайните на спецслужбитепечатна: 25.00 лв. -
Бод по бод - моят първи комплект за шиенепечатна: 22.00 лв. -
Дим над водата: Историята на Дийп Пърпълпечатна: 17.90 лв. -
Овощната градинапечатна: 14.00 лв. -
Обща технология на виното - том 1печатна: 28.00 лв. -
Young Fashion Designers Americasпечатна: 48.00 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.