Принципът на Дилбърт
Голяма част от темите на моята карикатурна поредица „Дилбърт" е посветена на ситуации от работната среда. Обикновено включвам и някои ексцентрични елементи от други светове - садистично настроени говорещи животни, тролоподобни счетоводители и служители, превърнали се в блюдолизци след изчерпването на живеца им. Въпреки всичко най-често срещаният коментар е следният: „Ами такава е компанията, в която работя." Наясно съм, че колкото и абсурдни сцени да представям, не мога да се меря с онова, което хората изживяват на работното си място. Предлагам ви някои примери от т. нар. реална действителност: - Водеща в областта на технологиите компания въвежда отведнъж две нови програми - внезапна проверка за употреба на наркотици и повдигане достойнството на индивида. - Компания купува портативни компютри за служителите си - за работа по време на командировки. Ръководството се опасява, че компютрите могат да бъдат откраднати, и намира остроумно решение - да бъдат здраво прикрепени към бюрата на служителите. - Транспортна компания се реорганизира, преопределяйки длъжностните характеристики и целите. Ръководството взема решение да оповести промените, като нарежда на всеки отдел да създаде кът за „парад на качеството". - Ръководител в телекомуникационна компания решава да въведе в отдела си „отборен дух". Свиква събрание, на което оповестява на събралия се „отбор", че занапред .в работно време неизменно ще носи бейзболна бухалка, а всеки член на екипа трябва да си носи бейзболна топка. Някои от членовете се изхитрили да провесят топката на шията си, за да не се налага да я носят. Други развихрят във въображението си картини, в които успяват да се преборят с началника, да му вземат бухалката и да я използват по предназначение. - Вместо да вдигне заплатите, компания решава да даде премии на служителите си, ако от поставени седем цели бъдат изпълнени пет. В края на годината служителите научават, че са се справили само с четири, следователно премии няма да има. Една от неизпълнените задачи бил „трудовият ентусиазъм" на служителя. Хиляди хора са ми разказвали (най-вече по електронната поща) истории от работното си място, много по-абсурдни от тези примери. Бях изумен още от самото начало, когато започнах да се вслушвам в разказите им; след задълбочен анализ обаче си изработих теория, която обяснява странностите в поведението на работното място - хората са идиоти. Впрочем идиот съм и аз. Всички са идиоти, не само ония с ниски резултати на приемния изпит за университета. Разликата е само в това, че всеки е идиот по различно време и в различни отношения. Ето това е темата на настоящия научен труд.
Kниги от същия жанр
-
Споразумението по чл. 20 на Административнопроцесуалния кодекспечатна:
8.00 лв.
4.09 EUR -
Ефективният лидерпечатна:
4.80 лв.
2.45 EUR -
Мадона, сестра мипечатна:
4.00 лв.
2.04 EUR -
Постмодерната етикапечатна:
9.90 лв.
5.06 EUR -
Откуппечатна:
5.00 лв.
2.55 EUR -
Безпризорни ангелипечатна:
7.00 лв.
3.57 EUR -
Как да си намерим по-добра работа в България?е-книга:
7.00 лв.
3.57 EURпечатна:
12.00 лв.
6.13 EUR -
Българската адвокатура. Нормативни актове 1878-2000печатна:
34.00 лв.
17.38 EUR -
Прическа и Стил, брой 37 януари 2012печатна:
1.00 лв.
0.51 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.