Идентичности в преход
Целта на проекта беше да се изследва динамиката на родовите (джендър) отношения и роли в България - основно след 1989 г., но задължително в съпоставителен план с обществената действителност от предходните няколко десетилетия. Важна част от работата беше социологическа анкета, която обхвана 530 студенти от 8 университета, разположени в различни български градове. Нейните резултати са до голяма степен представени в статията на Румяна Стоилова, включена в този сборник. Към процесите и промените в родовите идентичности на българите от края на XX - началото на XXI в. подходихме, като съсредоточихме вниманието си върху най-разпространения, най-непосредствено консумирания вид култура - популярната. Избрахме за наблюдение някои от нейните най-представителни области: криминалния роман, поп и рок музиката, модните списания, няколко филма... Разбира се, за родови стереотипи не бихме могли да говорим, без да сме изследвали езиците, на които се случва разпознаването на човека като родово/полово същество, затова отделихме специално внимание на влиянието, което оказват медиите и рекламите с тяхното неизбежно присъствие в публичния живот на днешното общество. Из "Уводни думи"
Kниги от същия жанр
-
К. Г. Юнг - образ и словопечатна:
29.00 лв.
14.82 EUR -
Гримиранапечатна:
20.00 лв.
10.22 EUR -
Да се научим да броим 1-10печатна:
2.50 лв.
1.27 EUR -
Големите измамипечатна:
8.90 лв.
4.55 EUR -
Вероника и кокосовият дядопечатна:
15.00 лв.
7.66 EUR -
Вдън земяпечатна:
12.00 лв.
6.13 EUR -
Диалогична социологияпечатна:
30.00 лв.
15.33 EUR -
Габриел Гарсия Маркес - един животпечатна:
35.00 лв.
17.89 EUR -
Рисувай с Тропчо!печатна:
1.49 лв.
0.76 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.