Идентичности в преход
Целта на проекта беше да се изследва динамиката на родовите (джендър) отношения и роли в България - основно след 1989 г., но задължително в съпоставителен план с обществената действителност от предходните няколко десетилетия. Важна част от работата беше социологическа анкета, която обхвана 530 студенти от 8 университета, разположени в различни български градове. Нейните резултати са до голяма степен представени в статията на Румяна Стоилова, включена в този сборник. Към процесите и промените в родовите идентичности на българите от края на XX - началото на XXI в. подходихме, като съсредоточихме вниманието си върху най-разпространения, най-непосредствено консумирания вид култура - популярната. Избрахме за наблюдение някои от нейните най-представителни области: криминалния роман, поп и рок музиката, модните списания, няколко филма... Разбира се, за родови стереотипи не бихме могли да говорим, без да сме изследвали езиците, на които се случва разпознаването на човека като родово/полово същество, затова отделихме специално внимание на влиянието, което оказват медиите и рекламите с тяхното неизбежно присъствие в публичния живот на днешното общество. Из "Уводни думи"
Kниги от същия жанр
-
И да започнем отначало...печатна:
8.10 лв.
4.14 EUR -
Европейският съюзпечатна:
7.00 лв.
3.57 EUR -
Отглеждане на пчелипечатна:
8.80 лв.
4.49 EUR -
Предсказанието на пророчицатапечатна:
8.00 лв.
4.09 EUR -
Посланието на Друидите: мъдростта от Другия святпечатна:
7.00 лв.
3.57 EUR -
Дневник на пчеларя за 51 кошерапечатна:
5.00 лв.
2.55 EUR -
Dick Whittingtonпечатна:
5.50 лв.
2.81 EUR -
Другият и още разказипечатна:
14.00 лв.
7.15 EUR -
Златната орда и българитепечатна:
20.00 лв.
10.22 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.